ΘΕΜΑ 27.Δ Την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, ακολουθούμε τον Ιησού στα Άγια Πάθη Του - Νεοτητα Ι.Μ Φωκιδος

ΝΕΑ

12 Απριλίου 2020

ΘΕΜΑ 27.Δ Την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, ακολουθούμε τον Ιησού στα Άγια Πάθη Του

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ
  • Η Αγία και μεγάλη Σαρακοστή του έτους 2021 μ.Χ. τελειώνει και βαδίζουμε πλέον προς την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα ονομάζεται «Μεγάλη», όχι γιατί έχει μεγαλύτερη χρονική διάρκεια, αλλά γιατί είναι μεγάλα και σωτηριώδη τα γεγονότα που βιώνουμε την Εβδομάδα αυτή. Τα Πάθη, τη Σταύρωση, το Θάνατο και την Ανάσταση του Κυρίου.
  • Το κοσμοσωτήρια και λυτρωτικά Πάθη του Κυρίου μας τα βιώνουμε μέσα από τις Ιερές Ακολουθίες που τελούνται κάθε βράδυ της Μ. Εβδομάδας στους Ναούς μας, αλλά και στις Θ. Λειτουργίες τα πρωινά. Μέσα από τις Ιερές Ακολουθίες και τη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας ο άνθρωπος καταλαβαίνει ότι πριν την Ανάσταση υπάρχει ο Γολγοθάς. Δεν μπορεί να έρθει η Ανάσταση εάν δεν περάσουμε το Γολγοθά. Ο πρώτος που το βίωσε και μας έδειξε το δρόμο είναι ο ίδιος ο αρχηγός μας, ο θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός, ο ΜΟΝΟΣ αληθινός Θεός!
  • Χρειάζεται διαρκής αγώνας προς την τελείωση και κατάκτηση του Φωτός που είναι ο Χριστός. Ένας αγώνας έως ότου μας βρει ο θάνατος. Να παρακαλούμε μόνο τον Θεό και να ευχόμαστε να μην μας βρει ο θάνατος εν ώρα πτώσεως, αλλά εν ώρα μετανοίας και αναστάσεώς μας.

Καλή Ανάσταση να έχουμε και καλό Πάσχα (μετάβαση).
Καλή μετάβαση (Πάσχα) απ’ τη χώρα του σκότους στη χώρα του Φωτός και απ’ την χώρα του θανάτου στη χώρα της Ζωής!


Την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, ακολουθούμε τον Ιησού στα Άγια Πάθη Του

Τι είναι Μεγάλη Εβδομάδα;

  • Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι η εβδομάδα πριν το Πάσχα (από την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ μέχρι το Μ. Σάββατο) και ονομάζεται «Μεγάλη», γιατί τα γεγονότα όπου τελούνται και βιώνονται στους Ιερούς Ναούς είναι κοσμοσωτήρια για τον άνθρωπο! Με λίγα λόγια γιορτάζουμε την κάθε ημέρα τα εξής:

Την Κυριακή των Βαΐων βράδυ (Όρθρος της Μεγ. Δευτέρας) κυριαρχούν δύο γεγονότα:
  • Την Μεγάλη Δευτέρα κυριαρχούν δύο γεγονότα: α) Η ζωή του Ιωσήφ του 11ου γιού του Πατριάρχη Ιακώβ, του ονομαζόμενου Παγκάλου, δηλαδή του ωραίου στο σώμα και τη ψυχή. Ο Ιωσήφ προεικονίζει με την περιπέτειά του (που πουλήθηκε σκλάβος στην Αίγυπτο) τον ίδιο τον Χριστό και το πάθος Του.
  • β) Το περιστατικό της άκαρπης συκιάς που ξέρανε ο Χριστός (Ματθ. 21, 18-22): Συμβολίζει την Συναγωγή των Εβραίων και γενικά την ζωή του Ισραηλιτικού λαού που ήταν άκαρποι από καλά έργα.

Την Μεγάλη Δευτέρα το βράδυ (Όρθρος της Μεγ. Τρίτης) :
  • Την Μεγάλη Τρίτη θυμόμαστε και ζούμε δύο παραβολές:
  • α) Των δέκα παρθένων (Ματθ. 25,1-13) που μας διδάσκει να είμαστε έτοιμοι και γεμάτοι από πίστη και φιλανθρωπία.
  • β) Των Ταλάντων (Ματθ. 25,14-30), που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και πρέπει να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.

Την Μεγάλη Τρίτη το βράδυ (Όρθρος της Μεγ. Τετάρτης)
  • Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47), που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο.
  • Ψάλλεται το περίφημο τροπάριο (δοξαστικό) της Υμνογράφου Μοναχής Κασσιανής.

Την Μεγάλη Τετάρτη το βράδυ (Όρθρος της Μεγ. Πέμπτης)
  • Την Μεγάλη Πέμπτη γιορτάζουμε 4 γεγονότα :
  • α) Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Κύριο, δείχνοντας για το ποια πρέπει να είναι η διακονία των πιστών στην Εκκλησία.
  • β) Τον Μυστικό Δείπνο, δηλαδή την παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
  • γ) Την προσευχή του Κυρίου, στο Όρος των Ελαιών και
  • δ) την Προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή του Πάθους του Κυρίου

Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ (Όρθρος της Μεγ. Παρασκευής)
  • Την Μεγάλη Παρασκευή έχουμε την Κορύφωση του του θείου δράματος: Τελείται η «Ακολουθία των Παθών» και θυμόμαστε και βιώνουμε τα Σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού μας μέσα από δώδεκα (12) Ευαγγελικά αναγνώσματα: Δηλαδή:
  • α) Τα πτυσίματα
  • β) τα μαστιγώματα
  • γ) τις κοροϊδίες
  • δ) τους εξευτιλισμούς
  • ε) τα κτυπήματα
  • στ) το αγκάθινο στεφάνι και κυρίως την
  • ζ) Σταύρωση και
  • η) τον θάνατο του Χριστού μας.

Την Μεγάλη Παρασκευή το πρωί
  • Την Μεγάλη Παρασκευή το πρωί στις 8:00 και μετά και κατόπιν τελείται η Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και το μεσημέρι στις 12:00 η τελετή της Αποκαθηλώσεως, δηλαδή η Ταφή Του Κυρίου από τον Ιωσήφ τον Αριμαθαίας και το Νικόδημο τον Φαρισαίο, μέλος του Ιουδαϊκού Συμβουλίου και κρυφό μαθητή του Κυρίου.
  • Την Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ (Όρθρος της Μεγ. Σαββάτου)
  • Την Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ ψάλλουμε τα Εγκώμια και έχουμε την περιφορά του Επιταφίου!

Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί (Μ. Εσπερινός και η Θεία Λειτουργία)
  • Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί τελείται ο Μεγάλος Εσπερινός και η Θεία Λειτουργία. Γιορτάζουμε την λεγόμενη «Πρώτη Ανάσταση», δηλαδή ακούμε ύμνους που μας προετοιμάζουν για την Ανάσταση και προσμένουμε με χαρά το μεγάλο γεγονός που έρχεται! Γιορτάζουμε:
  • α) την Ταφή του Κυρίου και
  • β) την Κάθοδό Του στον Άδη, όπου κήρυξε σε όλους τους μέχρι τότε νεκρούς.

Σημείωση: 
  • Επειδή πολλοί δε γνωρίζουν, νομίζουν ότι ήδη Αναστήθηκε ο Χριστός και σπεύδουν να πουν το «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ» και να καταλύσουν κρέας, αυγά κλπ. ήδη από το Μ. Σάββατο το πρωί.
  • Όμως ΜΙΑ είναι η Ανάσταση του Χριστού μας και γίνεται κανονικά στις 12:00 τα μεσάνυχτα.
  • Το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ στις 12:00 τα μεσάνυκτα (Όρθρος και Αναστάσιμη Θ. Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα)
  • Το Σάββατο το βράδυ Κυριακή της Λαμπροφόρου Αναστάσεως (Πάσχα) (δηλαδή ουσιαστικά την Κυριακή) γιορτάζουμε την Ζωηφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας, την ήττα του θανάτου και της φθοράς.
  • Στα Ιεροσόλυμα λαμβάνει μέρος το συνεχές, ανεξήγητο και υπέρτατο θαύμα της πίστης μας, η έλευση του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο του Κυρίου μας, το οποίο εμφανίζεται μόνο όταν ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης εισέρχεται στο Ιερό Κουβούκλιο. Μέχρι το βράδυ έχει μοιραστεί παντού.

Κυριακή του Πάσχα το πρωί ή το απόγευμα (Εσπερινός της Αγάπης)
  • Κυριακή του Πάσχα στις 11.00 π.μ. ή το απόγευμα, τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης», όπου σε πολλές γλώσσες διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο και διατρανώνεται παγκοσμίως η νίκη του θανάτου και η εποχή της Καινούριας Διαθήκης, της χαράς και της Αναστάσιμης ελπίδας.

Πώς θα βιώσουμε εμείς οι νεότεροι τις άγιες αυτές ημέρες;
  • Πηγαίνουμε καθημερινά στις ακολουθίες ή (λόγω Κορονοιού) βλέπουμε από την τηλεόραση.
  • Διαβάζουμε το ευαγγέλιο της ημέρας μόνοι μας μέσα από την Αγία Γραφή
  • Προσπαθούμε να τηρήσουμε την νηστεία μέχρι και την τελευταία στιγμή (όχι μόνο από φαγητό).
  • Προσπαθούμε να έχουμε το μυαλό μας στα γεγονότα αυτα και όχι να παρασυρόμαστε από τις λυπηρές ειδήσεις που μας βομβαρδίζουν!
  • Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα των Παθών και της Αναστάσεως για όλους εμάς τους Πιστούς;
  • Οι πιστοί βιώνουμε τα πάθη και την ανάσταση του Χριστού συμμετέχοντας ενεργά σε αυτά με «συμπόρευση», «συσταύρωση» και «συνανάσταση»!
  • Ο Χριστός με την θέληση του (εκουσίως), έπαθε και ανέστη για να σωθούμε όλοι εμείς!
  • Αυτό σημαίνει ότι δεν λυπούμαστε «μοιρολατρικά» για το Πάθος του, αλλά για τις δικές μας αμαρτίες και αφού μετανοιώνουμε ειλικριν´ μπορούμε την αντικειμενική σωτηρία που χάραξε ο Χριστός να την κάνουμε και υποκειμενική - προσωπική σωτηρία!
  • Καλή Ανάσταση να έχουμε και καλό Πάσχα (μετάβαση).Καλή μετάβαση (Πάσχα) απ’ τη χώρα του σκότους στη χώρα του Φωτός
  • και απ’ την χώρα του θανάτου στη χώρα της Ζωής!
Καλή Ανάσταση να έχουμε και καλό Πάσχα (μετάβαση).
Καλή μετάβαση (Πάσχα) 
απ’ τη χώρα του σκότους στη χώρα του Φωτός 
και απ’ την χώρα του θανάτου στη χώρα της Ζωής!

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:



Pages