ΘΕΜΑ 6.3. Οι Άγιοι Άγγελοι και Αρχάγγελοι (Γυμν.-Λύκ.) - Νεοτητα Ι.Μ Φωκιδος

ΝΕΑ

04 Νοεμβρίου 2021

ΘΕΜΑ 6.3. Οι Άγιοι Άγγελοι και Αρχάγγελοι (Γυμν.-Λύκ.)

 ΠΡΟΣΕΥΧΗ:

Πριν αρχίσει η κάθε συνάντηση

    Εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. 
Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.

    Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν. Ἀμήν.   
 
ΘΕΜΑ: Οι  άγιοι Άγγελοι και Αρχάγγελοι




    Εισαγωγή
    Υπάρχουν άγγελοι; Ή μήπως είναι δημιουργήματα της φαντασίας μας; Γιατί δεν τους βλέπουμε; Είναι αόρατοι; Ο κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του άγγελο; Σκέπτονται, αισθάνονται, πονούν, κουράζονται σαν εμάς; Πότε δημιουργήθηκαν; Είναι παντογνώστες; Είναι και βρίσκονται παντού; Και ποια είναι η αποστολή τους;... Ποια είναι η μορφή τους; Έχουν φτερά; Οι δαίμονες υπάρχουν; Εϊναι και αυτοί κακοί άγγελοι; Και ποιοι είναι το δικό τους έργο;

    Αυτά κι άλλα πολλά θα εξετάσουμε σήμερα στην αποψινή μας συνάντηση. Ξεκινάμε...


Σχετικό επίσης, με το πώς οι άγγελοι βοηθούν τους ανθρώπους, είναι και το παρακάτω βίντεο διάρκειας 5:42´με τίτλο: 
“Το θαύμα στην καθημερινή μας ζωή.MP4” 


META ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ: 

Τι είναι οι Άγγελοι;
 
   Οι Άγγελοι είναι αληθινοί! Δεν είναι πλάσματα της φαντασίας μας, όπως οι μονόκεροι ή οι νεράιδες. Δημιουργήθηκαν από τον Θεό πριν τη δημιουργία του υλικού κόσμου και του ανθρώπου. όπως λέει και το Σύμβολο της Πίστεως μας, «Πιστεύω εις έναν Θεό, Πατέρα Παντοκράτορα, ποιητή ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων». 

    Ο αόρατος πνευματικός κόσμος είναι το πρώτο δημιούργημα του Θεού, ο υλικός κόσμος το δεύτερο και τέλος δημιουργήθηκε ο άνθρωπος, πού είναι ύλη και πνεύμα μαζί.

    Σαν καθαρές πνευματικές υπάρξεις οι άγγελοι δεν έχουν υλικό σώμα, ούτε ανάγκες, δεν φθείρονται, ούτε πεθαίνουν, ούτε πινούν, ούτε διψούν και, όπως και ο άνθρωπος, κατά τη δημιουργία τους πλάστηκαν με το χάρισμα της ελευθερίας, δηλαδή του αυτεξουσίου, έχοντας την δυνατότητα να διαλέξουν την υπακοή ή την ανυπακοή στον Θεό. Ο τρόπος της δημιουργίας τους δεν έχει αποκαλυφθεί, αλλά γνωρίζουμε, ως προς τη φύση τους, ότι είναι πλασμένοι κατ΄εικόνα Θεού και ασώματοι. 

Τα 9 τάγματα των Αγγέλων

    Ο αριθμός των Αγγέλων είναι μεγάλος και ανυπολόγιστος. Οι Άγγελοι διακρίνονται σε 9 τάγματα. Κάθε τάγμα έχει δική του διακονία και όνομα σύμφωνα με την Αγία Γραφή. Τα τάγματα των αγγέλων ήταν εξαρχής 10 στον αριθμό, αλλά το ένα εξ᾽ αυτών το τάγμα του Εωσφόρου έπεσε ως τάγμα του Θεού και έγινε τάγμα των δαιμόνων.
    
    Έχουμε λοιπόν τους 1.Αγγέλους, τους 2.Αρχαγγέλους, τους 3.Θρόνους, τις 4.Κυριότητες, τις 6.Εξουσίες, τις 6.Αρχές, τις 7.Δυνάμεις, τα 8.Χερουβείμ και τα 9.Σεραφείμ. 
    
    Η Αγία Γραφή αναφέρει επίσης και τα ονόματα τριών Αγγέλων: α) του Γαβριήλ, πού σημαίνει «ήρωας του Θεού», ο οποίος έφερε τα μηνύματα στο Ζαχαρία για τη γέννηση του Προδρόμου και στην Θεοτόκο για τη Γέννηση του Χριστού, αλλά και για την Κοίμησή της β) του Μιχαήλ, πού το όνομά του σημαίνει «τις ως ο Θεός ημών;» και αναφέρεται πολλές φορές στην Παλαιά Διαθήκη και γ) του Ραφαήλ πού αναφέρεται στην ιστορία του Τωβίτ και πού μεταφέρει τις προσευχές των Αγίων από τη Γη στον Ουρανό. Η εβραϊκή παράδοση αναφέρει και τέταρτο άγγελο, τον Ουριήλ.

    Από πού γνωρίζουμε την ύπαρξη του αοράτου κόσμου που ονομάζονται άγγελοι;
  
    Όταν ακούμε την λέξη «άγγελος», στο μυαλό μας αυτομάτως έρχεται μια εικόνα πολύ όμορφη, με απερίγραπτα χαρακτηριστικά, που συνήθως δεν μπορούμε να οριοθετήσουμε και την κατατάσσουμε σε έναν άλλο κόσμο, συχνά φανταστικό. Υπάρχουν δεκάδες ύμνοι, τροπάρια και προσευχές προς τιμήν τους, κι όμως υπάρχουν άνθρωποι, που δυστυχώς ακόμη και σήμερα αγνοούν την ύπαρξή τους ή την απορρίπτουν. 

    Οι Άγγελοι, όμως, τα ασώματα αυτά πνεύματα κατείχαν εξέχουσα θέση από την Παλαιά Διαθήκη ακόμα, και αποτελούν μια ολοζώντανη πραγματικότητα. Στην Αγία Γραφή γίνεται αναφορά γι’ αυτούς πάνω από 230 φορές! Επειδή είναι αδύνατον να παραθέσουμε όλες αυτές τις αναφορές, θα παραθέσουμε κάποιες πολύ σημαντικές. 
 
Παλαιά Διαθήκη

    • Η πρώτη αναφορά στους Αγγέλους γίνεται στην Παλαιά Διαθήκη και στην εκδίωξη των πρωτοπλάστων Αδάμ και Εύας λόγω της ανυπακοής τους στο θέλημα του Θεού: "και εξεδίωξεν τον Αδάμ και ετοποθέτησε τα Χερουβίμ κατά ανατολάς του Παραδείσου της Εδέμ". (Γεν. 3,24).

    • Μια επίσης σημαντική αναφορά είναι όταν ο πατριάρχης Αβραάμ και η γυναίκα του Σάρρα ήταν αυτοί που αξιώθηκαν να φιλοξενήσουν την Αγία Τριάδα με την μορφή τριών Αγγέλων. (Γεν,18, 1-4)

    • Ο Αβραάμ επίσης δέχεται να θυσιάσει τον μονάκριβο γιό του Ισαάκ, υπακούοντας στο θέλημα του Θεού, όταν πάλι Άγγελος Κυρίου εμφανίζεται και τον σταματά κρατώντας το χέρι του με το μαχαίρι, λίγο πριν την θυσία.

    • Στην εντολή του Θεού προς τον Μωυσή για να παραλάβει τις δέκα εντολές, του αποστέλλει και έναν φύλακα Άγγελο για να τον βοηθά και να τον ενισχύει. "ιδού εγώ αποστέλλω ενώπιόν σου τον Άγγελόν μου δια να σε φυλάξει στον δρόμο σου και να σε εισαγάγει στην χώρα την οποία έχω ετοιμάσει για σένα..." (Εξοδ.23, 20-21)

    • Ο προφήτης Δανιήλ ίσως είναι ο μόνος που δίνει προσωπικά ονόματα στους Αγγέλους και αυτός που κατονομάζει για πρώτη φορά, τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, ενώ αναφέρει χιλιάδες Αγγέλους σε όραμα του, να υπηρετούν τον Θεό. (Δανιήλ 7,10)

    • Στην Π. Διαθήκη επίσης, ο Τωβίας είναι αυτός που με την βοήθεια του Αγγέλου Ραφαήλ, θεραπεύει την μελλοντική του σύζυγο Σάρρα από το δαιμόνιο που την βασάνιζε, ενώ πάλι με την βοήθεια του αρχαγγέλου Ραφαήλ θεραπεύει τον πατέρα του Τωβίτ από τύφλωση. (Τωβίτ 8,3)

    • Οι εμφανίσεις των Αγγέλων στην Παλαιά Διαθήκη γίνονταν πάντα σε ισχυρούς ανθρώπους με ηγετικά χαρίσματα, με δύναμη ψυχής, οι οποίοι δεν δίστασαν να ομολογήσουν την παρουσία των Αγγέλων του Θεού στην ζωή τους, έχοντας εμπιστοσύνη στο θέλημα του Κυρίου και των εντολών Του. 

    • Στην Παλαιά Διαθήκη οι Άγγελοι ήταν αγγελιοφόροι της έλευσης του Θεού στην γη.

    • Στην Καινή Διαθήκη εκτελούν τις εντολές του Θεού, υπηρετούν τον άνθρωπο και περπατούν ουσιαστικά στην γη.

Καινή Διαθήκη

    • Η πρώτη εμφάνιση Αγγέλου στην Καινή Διαθήκη, γίνεται ενώπιον του ιερέως Ζαχαρία, πληροφορώντας τον για την έλευση του Μεσσία, αλλά και το ότι θα φέρουν στον κόσμο με την σύζυγό του Ελισάβετ, τον Μέγα τον προφητών, Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο. (Λουκ.1, 13-14)
    
    • Παρουσία του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, έχουμε σύμφωνα με την διήγηση του Ευαγγελιστού Λουκά, στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, όταν αυτός εμφανίζεται ενώπιον της Παρθένου Μαρίας, λέγοντάς Της, "Χαίρε Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά σου, ευλογημένη Συ εν γυναιξίν". (Λουκ.1,28)

    • Την νύχτα της Γεννήσεως του Χριστού στην Βηθλεέμ, Άγγελοι εμφανίζονται στους απλοικούς βοσκούς αναγγέλοντάς τους την Γέννηση του Χριστού, ψάλλοντας "Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία". (Λουκ.1,14)

    • Στην επίγεια ζωή του Κυρίου στην γη, έχουμε αρκετές εμφανίσεις των Αγγέλων. Στην Βηθεσδά στην προβατική κολυμβήθρα του Σιλωάμ, αναφέρει ο ευαγγελιστής Ιωάννης, "Άγγελος γαρ κατά καιρόν κατέβαινεν εν τη κολυμβήθρα και εταράσσετο το ύδωρ, ο ουν πρώτος εμβάς, μετά την ταραχήν του ύδατος υγιής εγένετο ώ δήποτε κατείχετο νοσήματι.."(Ιωαν.5,4)

    • Στο όρος των πειρασμών, όπου εμφανίστηκε ο διάβολος πειράζοντας τον Κύριο, Άγγελοι εστήριζαν και εστέκονταν πλησίον Του.
       
    • Ο ίδιος ο Κύριος κάνει αναφορά στους Αγγέλους, όταν δείχνοντάς τα παιδιά, που ήταν πλησίον Του, είπε, "προσέχετε να μην περιφρονήσετε κανέναν από τους μικρούς τούτους, διότι σας λέγω, ότι οι Άγγελοί τους, στους ουρανούς βλέπουν πάντοτε το πρόσωπο του Πατέρα μου, που είναι στους ουρανούς." (Ματθ.18,20)
    
    • Στο μέγα επίσης γεγονός της Αναλήψεως του Κυρίου, Άγγελοι συνοδεύουν Αυτόν μέσα σε ένα νέφος δόξης. (Πράξ. 1,11)

Ποιο το έργο των αγγέλων;
   
    Οι άγγελοι πραγματοποιούν τριπλό έργο. Πρώτα απ΄ όλα δοξολογούν ακατάπαυστα το Θεό. Αυτή η δοξολογία δεν τους έχει επιβληθεί ως εντολή, αλλά είναι τελείως αυθόρμητη, που ξεπηγάζει από τους ίδιους, όταν αντικρύζουν το κάλλος του Θεϊκού προσώπου και τα μεγαλεία της δημιουργίας του. Π.χ. Τη νύχτα των Χριστουγέννων π.χ. εμφανίσθηκε πλήθος στρατιάς ουρανίου που αινούσε το Θεό για το γεγονός της θείας ενσαρκώσεως.

    Το δεύτερο έργο τους είναι η διακονία στη Θεία Οικονομία. Νιώθουν τόση αγάπη και ευγνωμοσύνη προς το Πλάστη τους και σφοδρή επιθυμία για τη δική τους πρόοδο, ώστε να διακονούν τα μυστήρια της Θείας Οικονομίας. Τα αγγελικά τάγματα μεταδίδουν ιεραρχικά το φωτισμό και τη γνώση το ένα στο άλλο. Τις αποκαλύψεις του Θεού τις διδάσκουν οι ανώτερες τάξεις στις κατώτερες και όταν επιτρέψει ο Θεός να αποκαλυφθεί κάποιο μυστήριο σε νου αγίου ανθρώπου, αυτό θα γίνει ιεραρχικά.

    Το τρίτο έργο των αγγελικών δυνάμεων αφορά τη σωτηρία των ανθρώπων. Με αυτό επιφορτίσθηκαν μετά την δημιουργία του ανθρώπου και το επιτελούν με ιδιαίτερη προθυμία και χαρά, αφού κάθε φορά που μετανοεί ένας άνθρωπος για τις αμαρτίες του, πανηγυρίζουν και χαίρονται στον ουρανό.     
    
    Στο αρχαιότατο έργο «ποιμήν» του Ερμά, γίνεται λόγος για τον προσωπικό φύλακα άγγελο κάθε ανθρώπου. Αυτός μάλιστα είναι τρυφερός, σεμνός, πράος, διδάσκει στην ανθρώπινη καρδιά τη δικαιοσύνη και το δρόμο προς το αγαθό. 
    
    Είναι φοβερό το να διανοηθεί κάποιος, ότι ο Δημιουργός των πάντων, έχει αποστείλει από την ημέρα της γεννήσεώς μας, έως και της ημέρας της βαπτίσεώς μας μας από αυτή την ζωή, έναν φύλακα Άγγελο που μας ακολουθεί παντού, μας σκέπει, μας φρουρεί, μας παραμυθεί στις θλίψεις μας και προσπαθεί να καθοδηγήσει τα βήματα μας στην οδό της αληθινής ζωής. 
    
    Οι Άγγελοι βλέπουν τα καλά και άσχημα έργα μας, τις προθέσεις μας, τους λογισμούς μας, αλλά δεν γνωρίζουν πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία, ούτε τα μέλλοντα, εκτός κι αν τους τα αποκαλύψει ο ίδιος ο Θεός. Ο Άγγελός μας, εν ημέρα κρίσεως θα παραλάβει την ψυχή μας και θα την οδηγήσει ενώπιον του θρόνου του Θεού και εκεί θα δώσει μάχη στην μεγάλη δίκη, με τα πονηρά πνεύματα, για την σωτηρία μας.

    Ο φύλακας Άγγελος μας είναι η πνευματική εικόνα των καλών και αληθινών στοιχείων που διαθέτουμε. Μας δόθηκε από τον Θεό Δημιουργό μας για να μπορέσουμε να φθάσουμε στην πλήρη ωριμότητα της θεόσδοτης φύσης μας, για να πετύχουμε το "καθ' ομοίωσιν".

    Και άλλοι πατέρες της εκκλησίας μας διδάσκουν ότι απαραίτητη προϋπόθεση παραμονής του φύλακα αγγέλου δίπλα στον άνθρωπο, είναι ο άγιος βίος, διαφορετικά απομακρύνεται εξ΄ αιτίας των πονηρών και αμαρτωλών έργων. Ο άγγελος αυτός παρηγορεί στις θλίψεις, βοηθά στους πόνους, συμπάσχει με τον άνθρωπο, τον οδηγεί στη μετάνοια και τον προστατεύει από ορατούς και αόρατους εχθρούς.

    Οι Άγγελοι άρχισαν να τιμώνται από το τέλος του 4ου αιώνα με αρχές του 5ου, όταν ο Μ. Κωνσταντίνος ίδρυσε το Μιχαήλιον, αφιερωμένο στον Αρχάγγελο Μιχαήλ. 

Περί των πεσόντων αγγέλων/ δαιμόνων


  
  Περί των πεσόντων αγγέλων/ δαιμόνων (η διάκριση και το έργο τους)
Εκτός από τους φωτεινούς αγγέλους, υπάρχουν και οι σκοτεινοί, τα πονηρά πνεύματα. Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας, ήταν αρχικά αγαθοί. Εξέπεσαν όμως από τη δόξα και τη θέση που κατείχαν, γιατί υπερηφανεύτηκαν και θέλησαν να μοιάσουν με τον Θεό. 

    Αρχηγός τους είναι ο σατανάς (=κατήγορος) ή διάβολος (=διαβολέας, συκοφάντης). Ο σατανάς, όπως λέει η Αγία Γραφή, είναι από την αρχή ανθρωποκτόνος, γιατί από το φθόνο του για τον άνθρωπο γευτήκαμε την πτώση και τη φθορά. Έργο του διαβόλου είναι να μας παγιδέψει στην αμαρτία. Γνωρίζει πολύ καλά, καλύτερα από τους ανθρώπους, ότι δεν μπορεί να πολεμήσει τον Θεό κι έτσι στρέφεται κατά των δημιουργημάτων του Θεού. Δεν θέλει οι άνθρωποι να φτάσουν στον ουρανό, στην θέση δηλαδή που βρισκόταν εκείνος και να αγιάσουν. Στην Αγία Γραφή η λέξη αυτή και ό,τι εκφράζει απαντά 30 φορές. 

    Οι δαίμονες που εξέπεσαν συγκρότησαν ολόκληρο τάγμα, είναι πολυάριθμοι και διακρίνονται σε ομάδες και τάξεις, σε άρχοντες και αρχόμενους. Ανάλογα με τον χρόνο τον οποίο ενεργούν τα πονηρά πνεύματα διακρίνονται σε ημερινά και νυχτερινά. Σε ειδικότερη, μάλιστα, υποδιαίρεσή τους, τα συναντάμε ως πρωινά, μεσημβρινά, εσπερινά και μεσονυκτικά. Πίσω από κάθε πάθος υπάρχει και η αντίστοιχη δαιμονική ομάδα που το υποστηρίζει και πίσω από κάθε αμαρτία υπάρχει και ένα δαιμόνιο, που συνεργεί στη διάπραξή της. Δεν έχουν όλοι οι δαίμονες την ίδια δύναμη, ούτε ισόβαθμη κακία. 

    Ο Άγιος Κασσιανός αριθμεί οχτώ ηγετικά πνεύματα της πονηρίας: 1)Της γαστριμαργίας-λαιμαργίας 2) Της πορνείας-σαρκικής επιθυμίας 3)Της φιλαργυρίας-φιλοκτημοσύνης  4) Του θυμού-οργής 5)Της λύπης-καταθλίψεως 6) Της ακηδίας-ψυχικής παραλυσίας 7) Της κενοδοξίας-επιδεικτικότητας 8) Της υπερηφανείας-οιήσεως. 

    Εκτός από το 5ο αυτά είναι τα λεγόμενα «7 θανάσιμα αμαρτήματα». Κύριο και καταχθόνιο έργο των πονηρών αυτών πνευμάτων είναι να ρίξουν την ψυχή μας σε αυτά τα θανάσιμα πάθη, ώστε να μας απομακρύνουν οριστικά από τον Θεό, προκαλώντας μας τον αιώνιο θάνατο. Πρέπει να γνωρίζουμε πως όλα τα πάθη ενεργούνται στην ψυχή μας μέσω των δαιμόνων. Όπως η καλλιέργεια των αρετών είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος, έτσι κ η ενέργεια των παθών είναι καρπός των πονηρών πνευμάτων. 

Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα και οι αντίστοιχες αρετές που τις πολεμούν:

1) Η υπερηφάνεια
2) Η φιλαργυρία
3) Η πορνεία
4) Η γαστριμαργία
5) Ο φθόνος
6) Ο θυμός ή η οργή
7) Η ακηδία ή η αμέλεια

1) Η ταπείνωση
2) Η ελεημοσύνη
3 Η σωφροσύνη
4) Η νηστεία
5) Η αγάπη
6) Η μακροθυμία και
7) Η προσευχή

Τι πρέπει να προσέχουμε;

    Στην εποχή μας, λοιπόν, ανθίζει ο Νεοεποχικός συγκρητισμός και χαλαροί χριστιανοί επιδίδονται στον διαλογισμό, κάνουν γιόγκα, επισκέπτονται μέντιουμ, ακολουθούν κατά γράμμα αστρολογικές προβλέψεις, κρεμάνε στο λαιμό τους ενεργειακά φυλακτά και διαθέτουν λίθους ή κρυστάλλους που δήθεν προσδίδουν ευεξία, δύναμη, υγεία. 

    Δεν συνδυάζονται όμως όλα αυτά. Δεν συμβιβάζεται ο Χριστός με τον σατανά. Ο συμβιβασμός είναι πλάνη και τέχνασμα του πονηρού: «Κανείς δεν δύναται να υπηρετεί σε δύο κυρίους. Γιατί ή τον ένα θα μισήσει και τον άλλο θα αγαπήσει, ή στον ένα θα προσκολληθεί και τον άλλο θα καταφρονήσει. Δε δύναστε, λέγει Κύριος, να υπηρετείτε στο Θεό και στο Μαμωνά» (Λουκ. 16,13). 

    Υπάρχουν, βέβαια, και ηπιότερες μορφές δαιμονοπληξίας, όπως η δουλεία στα φοβερά πάθη της απιστίας, αιρέσεως, διαφθοράς κ.λπ. Υπάρχουν σε μικρογραφία σήμερα πάμπολλοι άνθρωποι κάτω από την κυριαρχία του προσωρινού κοσμοκράτορα. 
    
    Μελέτη του θείου λόγου, καθημερινή προσευχή, αγαπητική κοινωνία μεταξύ μας, κλάση του άρτου είναι η πανοπλία των χριστιανών. Οι πνευματιστές και οι ψευτοθεραπευτές της Νέας Εποχής χάνουν τη δύναμή τους όταν κάποιοι προσεύχονται. Διότι ό,τι καταφέρνουμε δεν το καταφέρνουμε με τις δικές μας δυνάμεις, αλλά με τη δύναμη του Θεανθρώπου, στον οποίο πάνω έχουμε αποθέσει όλες τις ελπίδες μας. 

    Πραγματική απελευθέρωση από τις δυνάμεις του σκότους προσφέρει μόνο ο Χριστός. Σ’ αυτόν βρίσκεται η αληθινή δύναμη και εξουσία. Είναι ο Υιός του Θεού, που μας επισκέφθηκε ως άνθρωπος για να μας υιοθετήσει δια του Σταυρού Του και να μας καταστήσει και πάλι πολίτες της αιωνίου πνευματικής βασιλείας Του.  

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: 
    Οι άγιοι Άγγελοι υπάρχουν, αλλά δεν τους βλέπουμε. Το κάθε τάγμα αγγέλων έχει την δική του διακονία. Εμείς τους αγαπούμε διότι βρίσκονται κοντά στον Θεό και μας βοηθούν. Επειδή ο κάθε άνθρωπος έχει φύλακα άγγελο να προσευχόμαστε σε αυτόν και να του ζητούμε καθημερινά να μας βοηθά να παραμένουμε κοντά στο θέλημα του Θεού μας. Προσπαθούμε να μην τον στενοχωρούμε με τις κακές μας πράξεις αλλά να τον ευχαριστούμε κάνοντας αυτό που θέλει ο Θεός. Προσοχή διότι υπάρχουν και οι αντίθετες πονηρές δυνάμεις που μας σπρώχνουν στην αμαρτία και πρέπει να αντιστεκόμαστε σε αυτές.

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΓΓΕΛΟ ΜΑΣ

Άγιε Άγγελε, εσύ που είσαι φύλακας (προστάτης) της αθλίας ψυχής μου και της ταλαίπωρης ζωής μου, μή με εγκαταλείψης τον αμαρτωλό, μήτε να απομακρυνθής από μένα εξ αιτίας της χαυνότητός μου.

Μή επιτρέψης στον πονηρό δαίμονα να κυριαρχήσει επάνω μου κατατυραννώντας αυτό το θνητό μου σώμα. Κράτησε το ταλαίπωρο και παράλυτο χέρι μου και οδήγησέ με στην οδό της σωτηρίας.

Ναι, άγιε Άγγελε του Θεού, εσύ που είσαι φύλακας και σκεπαστής της αθλίας ψυχής μου και του αθλίου σώματός μου, συγχώρησέ με για όλα εκείνα με τα οποία σε ελύπησα όλες τις ημέρες της ζωής μου, και για όσα αμάρτησα την σημερινή ημέρα.

Σκέπασέ με και τούτη τη νύκτα και διαφύλαξέ με από κάθε επήρεια του αντιπάλου διαβόλου, για να μή παροργίσω τον Θεό με κάποιο αμάρτημα.

Και συνάμα πρέσβευε για χάρι μου προς τον Κύριο, να με στερεώση στον θείο φόβο (=σεβασμό) και να με κάνη δούλο άξιο της αγαθότητός του.








ΠΡΟΣΕΥΧΗ 
Μετά από την κάθε συνάντηση
   
 Ἅγιος ὁ Θεός, Ἅγιος Ἰσχυρός, Ἅγιος Ἀθάνατος, ἐλέησον ἡμᾶς. (3)

    Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου· ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου· γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς· τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον· καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν· καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. Ἀμήν.

    Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεός ἐλέησον καί σῶσον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Pages