H Δημιουργία του κόσμου - Νεοτητα Ι.Μ Φωκιδος

ΝΕΑ

07 Σεπτεμβρίου 2019

H Δημιουργία του κόσμου



Προσχολική και Α´ Σχολική ηλικία  
2.1. Κύρια αφήγηση ή διήγηση

[ Η διήγηση που είναι σε πολύ απλή μορφή δεν πρέπει να ξεπερνά τα 10 λεπτά. Τα παιδιά αυτής της βαθμίδας μπορούν να επικοινωνήσουν καλύτερα μέσω των παιχνιδιών, τραγουδιών, ζωγραφικής κ.λπ. ]

Από το σχολείο μας ακούγεται τις τελευταίες μέρες φασαρία. Τα παιδιά, μαζί με τη δασκάλα μας, κατασκευάζουν συνεχώς διάφορα πράγματα. Δώσαμε και στην εβδομάδα ένα παράξενο όνομα. «Εβδομάδα δημιουργικότητας».

Κάποια παιδιά ζωγραφίζουν σε μεγάλα χαρτόνια, ενώ κάποια άλλα παίρνουν στα χέρια τους τον πηλό και του δίνουν σχήμα. Μια μικρή ομάδα σκαλίζει στον κήπο του σχολείου, για να φυτέψει μικρά δεντράκια. Μάλιστα, αποφάσισαν να τα ποτίζουν καθημερινά, μέχρι να μεγαλώσουν. Τρία παιδιά, που ξεχωρίζουν στη ζωγραφική, ανέλαβαν να ζωγραφίσουν σ’ έναν μεγάλο τοίχο του σχολείου τον όμορφό μας κόσμο.

Ολα τα παιδιά φαίνονται χαρούμενα. Είναι ευχαριστημένα και ικανοποιημένα από τα έργα τους. Κι η δασκάλα μας, με το χαμόγελο στα χείλη, μας φωνάζει: «Μπράβο, μικροί μου δημιουργοί! Ο κόσμος που ζούμε είναι ένα πραγματικό στολίδι. Πριν πολλά χρόνια, όμως, αυτός ο κόσμος δεν υπήρχε…

Ο Θεός έφτιαξε αυτόν τον κόσμο από τη μεγάλη Του αγάπη. Για να τον φτιάξει, χρειάστηκε έξι μεγάλα χρονικά διαστήματα, που η Αγία Γραφή τα ονομάζει «ημέρες».

Ελάτε να με βοηθήσετε να πούμε δυνατά την κάθε μέρα ο Θεός με τον λόγο Του τι δημιούργησε…
Την πρώτη μέρα ο Θεός χώρισε το σκοτάδι από το φως κι έκανε την ημέρα και τη ν _ _ _ _
Τη δεύτερη μέρα ο Θεός έφτιαξε τον καταγάλανο ου _ _ _ _.
Την τρίτη μέρα δημιούργησε την ξ _ _ _, τις θ _ _ _ _ _ _ _, τις λ _ _ _ _ _ και τα π _ _ _ _ _ _.  Η γη γέμισε με πράσινο χ _ _ _ _ _ _, με πολλά φυτά και με δ _ _ _ _ _, που έκαναν ωραία φρούτα.

Την τέταρτη μέρα ο Θεός δημιούργησε τον ή _ _ _, τη σ _ _ _ _ _ και τα α _ _ _ _ _ _ , για να φωτίζουν τον ουρα
Την πέμπτη μέρα ο Θεός έφτιαξε όλα τα ψ _ _ _ _ και τα π _ _ _ _ _.
Την έκτη μέρα γέμισε τη γη με όλα τα ζ _ _ που ζουν στην ξηρά. Αυτή την ημέρα ο Θεός δημιούργησε και τον ά _ _ _ _ _ _.  Πώς; Τον έπλασε από χώμα και πηλό! Έτσι ο άνθρωπος έδωσε σε όλα τα ζώα τα πουλιά και τα αγρίμια όνομα αλλά για τον εαυτό του ο άνθρωπος δεν είχε όμοιο.

Έτσι ο Θεός έριξε τον άνθρωπο σε βαθύ ύπνο και μόλις εκείνος αποκοιμήθηκε, ο Θεός πήρε ένα από τα πλευρά του .Από αυτό το πλευρό ο Θεός έπλασε την γυναίκα.
Χαρούμενος  λοιπόν και πολύ ικανοποιημένος για τα όμορφα έργα του, την έβδομη μέρα ξεκουράστηκε. >>(Γένεση, 1)

Ανάπτυξη για παιδιά Κατωτέρου

Διαβάζουμε από σελ. 28 -29 το πρωτότυπο από την Π.∆. (Γεν. 1,1 - 2,7)  Ελεύθερη απόδοση στη νεοελληνική, Εικονογραφημένη Βίβλος Β. Μουστάκη - Ι. Τιμαγένους, Η ∆ημιουργία, σελ. 14-15. 3. 

Εξηγούμε την δημιουργία της κάθε ημέρας. Πολύ πρακτική είναι η εικονογραφημένη Βίβλος, μόνο ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ για προσπερνά πολλά στοιχεία από την κυρίως διήγηση. 
Αναλύουμε την διήγηση σύμφωνα με τους παρακάτω στόχους. 

3. Ερωτήσεις για μάθημα, παιχνίδι και αφορμές για συζήτηση 

Γιατί έκανε ο Θεός τους ανθρώπους, τα ζώα, τα φυτά, τον ήλιο, τα έντομα, τα άλλα πράγματα; - Εστιάστε την προσοχή στην ποικιλία και στην αλληλεξάρτηση όλων των δημιουργημάτων του Θεού. Αναφέρετε στίχους απ' τον Ψαλμό 103. Κάντε ερωτήσεις όπως: 

Τι θα γινόταν αν ο Θεός δεν είχε κάνει το νερό, τον ήλιο, τον αέρα, τα δέντρα;, «Πώς θα ήταν ο κόσμος;» 
Έχετε εντοπίσει κάποιο περιβαλλοντικό πρόβλημα στην περιοχή σας; Ποιο; Τι λένε γι’ αυτό; 
Γιατί συνήθως τα μοναστήρια βρίσκονται μέσα σε δάση ή σε άλλα εξαιρετικού φυσικού κάλλους τοπία ή τουλάχιστον έχουν αρκετό πράσινο;\

Γιατί αγαπούν τη φύση και νοιώθουν πιο κοντά στο Θεό. 
Έχουμε αγίους που να έχουν γίνει φίλοι με άγρια ζώα; Πώς το κατόρθωσαν αυτό; - Ναι. Εξαιτίας της αγιότητάς τους εξημέρωναν τη φύση. 

Τι σκέφτηκε ή είπε ο Θεός αφού δημιούργησε διάφορα πράγματα; - «Ο Θεός είδε ότι ήταν λίαν καλό», «∆εν είναι καλό για τον άνθρωπο να είναι μόνος του. 

Αν δημιουργούσατε ένα μέρος μόνο για εσάς, το δικό σας φυσικό περιβάλλον, τι θα βάζατε σ' αυτό; -Τα παιδιά μπορούν να βάλουν μόνο πράγματα που έχουν δημιουργηθεί από το Θεό). 

Τι θα έκανε «καλό» το δικό σας φυσικό περιβάλλον; (∆είτε Γένεση 2:4 - 9, 15-23). 

Θα θέλατε άλλο άτομο ή άτομα μαζί σας; Γιατί «ναι» ή γιατί «όχι»; 

Θα αφήνατε έξω από τη δημιουργία σας κάτι; Τι και γιατί; 

Γιατί νομίζετε πως ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο και εμάς;

Γιατί ο Θεός είναι αγάπη και η αγάπη δημιουργεί ζωή. 

Αν θέλατε να πείτε στο Θεό πώς αισθάνεστε για τη ∆ημιουργία Του, τι θα Του λέγατε; - Βάλτε τα παιδιά να δουν την αρχή και το τέλος των Ψαλμών 103, 145-150. - Ζητήστε από τα μεγαλύτερα παιδιά να σας πουν στίχους από την διήγηση που τους αρέσουν ιδιαίτερα και τους λόγους για τους οποίους τους επέλεξαν. - Τι λένε αυτοί οι στίχοι για τη σχέση μας με τη ∆ημιουργία, τους άλλους ανθρώπους και τον ίδιο το Θεό;

Pages