Τα κυριότερα νέα της συνάντησης νέων 18-29 ετών.
Σήμερα μιλήσαμε για το ποια είναι η σωστή επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.
Η επικοινωνία μπορεί να είναι είτε δια ζώσης, είτε από βιντεοκλήση ή από τηλέφωνο ή από μηνύματα είτε μέσω social media.
Α. Πρώτα από όλα ας δούμε ποια στοιχεία δημιουργούν ΦΡΑΓΜΟΥΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
1. Μίλα συνεχώς για τον εαυτό σου. Μην ακούς ποτέ τον συνομιλητή σου.
2. Μην μπαίνεις στον κόπο να αισθανθείς το πρόβλημα του άλλου. Μείνε στον κόσμο σου! Μην να φορτώνεσαι τα προβλήματα των άλλων!
3· Κάνε κακοπροαίρετη κριτική σ’ αυτά που σου λέει ο άλλος, γιατί όλοι πάντα κάτι κρύβουν…. Η καχυποψία, σού έχει γίνει δεύτερη φύση.
4. Όταν συζητάς μίλα γενικά όχι με ακρίβεια και λεπτομέρειες έτσι ώστε ο άλλος να καταλαβαίνει άλλα αντί άλλων!
5. Χρησιμοποιείς τις γενικεύσεις ως δεδομένο και βάζεις ταμπέλες στους ανθρώπους.
6. Αποδέξου τυφλά, χωρίς κριτική τις σκέψεις του ανωτέρου ιεραρχικά από σένα.
7. Δείξε στον άλλο ότι βαριέσαι να τον ακούς να μιλάει.
8. Δείξε στον άλλο ότι κατάλαβες, ενώ εσύ δεν έχεις εννοήσει τίποτα απολύτως.
Β. Τι θα πρέπει να κάνουμε για να έχουμε Σωστή Επικοινωνία;
1. Γίνε καλός αποστολέας και αποδέκτης.
2. Μάθε ν’ ακούς ενεργά, με σεβασμό, με ανταπόκριση, χωρίς πρόωρες εκτιμήσεις, χωρίς κριτική.
3. Γίνε πιο ευαίσθητος στα συναισθήματα των άλλων. Άφησε τόν άλλο να μιλήσει, να τον αισθανθείς…
4. Άκουσε προσεκτικά τον τόνο της φωνής του, παρακολουθώντας τις εκφράσεις του προσώπου του και τη στάση του. Έτσι μπορείς να καταλάβεις καλύτερα τι θέλει να πει.
5. Μην αδιαφορείς για τον άλλο.
6. Σωστή επικοινωνία σημαίνει … Ψυχική ωριμότητα
Γ. Τι πρέπει να βελτιώσω τον εαυτό μου για να έχω καλύτερη επικοινωνία.
1. Να έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου με την έννοια:
a. Βάζω όρια ακόμα και στον εαυτό μου. Σέβομαι τον εαυτό μου και τον διπλανό μου. Δεν υπερβαίνω τα όρια.
b. Έχω γνώση ότι μου έχει δώσει ο Θεός ορισμένες δυνατότητες, όμως δεν είμαι υπεράνθρωπος.
c. Δεν υπερεκτιμώ τις δυνατότητές μου.
d. Δεν έχω χαμηλή αυτοεκτίμηση, διότι γνωρίζω τα θετικά και αρνητικά μου.
2. Να έχω εμπιστοσύνη στην παρέα μου με την έννοια:
a. Είμαι και εγώ ρυθμιστής αυτής της παρέας.
b. Κατανοώ τον συνομιλητή μου.
c. Ακούω αυτόν που μιλάει.
d. Γνωρίζω τι γίνεται δίπλα μου, αν ο άλλος π.χ. παίρνει ουσίες, ή ξενυχτάει καθημερινά, οπότε
i. Αν δεν με βοηθάει η παρέα… αναχωρώ!
ii. Αν με βοηθάει παραμένω, την καλλιεργώ, την κάνω καλύτερη.
3. Έχω συναίσθηση της ταυτότητάς μου
a. Γνωρίζω ποιος είμαι και που πάω.
b. Γνωρίζω ότι είμαι πλασμένος κατ’ εικόνα Θεού και πάω στο καθ΄ ομοίωσιν
c. Γνωρίζω ότι είμαι αμαρτωλός.
d. Γνωρίζω την θέση μου στην οικογένεια, στο επάγγελμα, στην παρέα…
4. Έχω σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου
a. Η Αγία Γραφή λέει: «όπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται οι άλλοι έτσι και εσείς να τους συμπεριφέρεστε»
b. Δεν τον βρίζω, δεν τον υποτιμώ, δεν τον στήνω στον τοίχο ό,τι κι αν κάνει.
c. Είμαστε ίσοι με τους άλλους, ούτε ανώτεροι, ούτε κατώτεροι
5. Θα πρέπει για όλα να έχουμε ψυχική ωριμότητα για να αντιμετωπίσουμε σωστά τα πάθη μας
6. Τελικά ο απόλυτα ψυχικά ώριμος είναι μόνον ο άγιος.
Και τέλος...
7. Επικοινωνία = Βλέπω τον άλλο σαν εικόνα θεού
a. Θα μπορούσα την εικόνα του Θεού να την βρίσω;
b. Να την φτύσω, να την κτυπήσω, να την κακοποιήσω;
c. Η λύση είναι η αγάπη μας για αυτόν που μας μιλάει, και αυτόν που μας ακούει.
d. O σημαντικότερος άνθρωπος στη ζωή μου είναι αυτός που κάθε φορά είναι μπροστά μου!
Για το Γραφείο Νεότητας Ι. Μ. Φωκίδος
- Ιωάννα Πλέσσα, φοιτήτρια, κείμενο-
- Νίκος Παναγιωτόπουλος, φοιτητἠς, εκφώνηση-