Κυνήγι θησαυρού στο μουσείο του 1821! - Νεοτητα Ι.Μ Φωκιδος

ΝΕΑ

01 Απριλίου 2021

Κυνήγι θησαυρού στο μουσείο του 1821!

Υλικά: μικρά φακελάκια (μπιλιετάκια- θα χρειαστούν τόσα, όσες είναι και οι δοκιμασίες), ψαλίδι, εικόνες ηρώων και ηρωίδων της επανάστασης του 1821, εκτυπωμένοι γρίφοι και ερωτήσεις σχετικά με την επανάσταση του 1821, μαρκαδόροι, μολύβια και αντικείμενο (θα είναι ο κρυμμένος θησαυρός του παιχνιδιού).

Προετοιμασία του παιχνιδιού: Όλες οι ομάδες έχουν τις ίδιες δοκιμασίες αλλά σε διαφορετικά φακελάκια. Η κάθε ομάδα δηλαδή έχει τα δικά της φακελάκια τα οποία γράφουν πάνω τον αριθμό της δοκιμασίας (π.χ. Δ1, Δ2, Δ3 κ.λπ.) και τον αριθμό της ομάδας (π.χ. Ομάδα 1, Ομάδα 2 κλπ).. Έτσι η κάθε ομάδα θα γνωρίζει ποια δοκιμασία ψάχνει και ποιος φάκελος αντιστοιχεί σε αυτή. Μέσα στα φακελάκια βάζουμε για δοκιμασίες εικόνες προσώπων του 1821 για να τις ζωγραφήσουν οι ομάδες με μαρκαδόρους, παζλ με τις εικόνες των ηρώων και των ηρωίδων του 1821, γρίφους και ερωτήσεις γνώσεων σχετικές με το 1821. Για να φτιάξουμε τα παζλ των ηρώων και των ηρωίδων εκτυπώνουμε πορτρέτα τους και τα κόβουμε σε ίσα κομμάτια. Παρακάτω θα υπάρχει αναρτημένο το υλικό για τις δοκιμασίες. Αφού ετοιμάσουμε τα φακελάκια της κάθε ομάδας, τα κρύβουμε σε διάφορα σημεία του εξωτερικού (ή του εσωτερικού) μας χώρου ώστε να μην είναι τόσο φανερά στα παιδιά. Σε κάποια σημεία λιγότερο φανερά και πιο δύσκολα για τα παιδιά κρύβουμε τους κρυμμένους θηραυρούς. Στη συνέχεια, κρεμάμε στον χώρο που θα κινούνται τα παιδιά πορτρέτα των ηρώων και των ηρωίδων του 1821, τα οποία θα αποτελούν και τα "εκθέματα" του μουσείου μας και πινακίδες που απαγορεύουν την ομιλία και την φασαρία μέσα στο μουσείο. Τέλος, σε ένα από τα πορτρέτα των ηρώων που είναι κρεμασμένα στον χώρο γράφουμε που βρίσκεται ο κρυμμένος θησαυρός.

Το παιχνίδι: Χωρίζουμε τα παιδιά σε ισάριθμες ομάδες. Τους δίνουμε τις εξής οδηγίες:

1) Βρίσκονται σε ένα μουσείο που ως θέμα έχει την ελληνική επανάσταση του 1821. Βλέπουν γύρω τους πορτρέτα ηρώων και ηρωίδων που έδωσαν την ζωή τους και τα πλούτη τους για την απελευθέρωση από τον τουρικό ζυγό. Ακόμη, βλέπουν και πινακίδες όπου απαγορεύουν την ομιλία και την φασαρία μέσα στο μουσείο. Αν ακουστεί φασαρία ή δυνατή ομιλία όλη η ομάδα σταματάει το ψάξιμο για τις δοκιμασίες και "παγώνει" για 10 ''. Όταν περάσουν τα 10" μπορεί να συνεχίσει το ψάξιμό της. 

2) Η κάθε ομάδα ψάχνει φακελάκια που να γράφουν πάνω το όνομα της (πχ ομάδα 1- φακελάκι γράφει πάνω ΟΜΑΔΑ 1) και τον αριθμό της δοκιμασίας (πχ η κάθε ομάδα ξεκινάει με την δοκιμασία 1 [Δ1]. Πολύ σημαντικό! Οι δοκιμασίες από τις ομάδες γίνονται με την σειρά: όλες οι ομάδες δηλαδή στην αρχή ψάχνουν την δοκιμασία 1(Δ1). Αφού η κάθε ομάδα ολοκληρώσει την δοκιμασία ενώπιον του/ της κατηχητή/ τριας, τότε μόνο μπορεί να προχωρήσει στο ψάξιμο της επόμενης δοκιμασίας (δηλαδή της 2ης, της 3ης κλπ). 

3) Στην ομάδα που θα παραδώσει την τελευταία δοκιμασία λυμμένη, αποκαλύπτουμε μυστικά ότι πρέπει να ψάξουν στα πορτρέτα του μουσείου ώστε να βρουν που βρίσκεται ο κρυμμένος θησαυρός. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη όλες τις δοκιμασίες και θα προλάβει να βρει τον κρυμμένο θησαυρό! 

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι πρέπει να δώσουμε στην κάθε ομάδα ξεχωριστά μολύβια και μαρκαδόρους για την διεκπεραίωση των δοκιμασιών. 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!


ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ:

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΝΩΣΕΩΝ/ ΓΡΙΦΟΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ 1821:

1)Που φυλάκισαν τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη;

2)Ποιοι ήταν τρεις ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας;

3)Ονοματίστε μερικούς από τους ναυτικούς της ελληνικής επανάστασης του 1821.

4)Που ύψωσε το λάβαρο της Επανάστασης ο Παλαιών Πατρών Γερμανός; ( ΒΟΗΘΕΙΑ: βρίσκεται στην περιοχή των Καλαβρύτων)

5)Ονοματίστε γυναίκες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επανάσταση του 1821.

6)Βρείτε ποιο τραγούδι είπαν και χόρεψαν οι Σουλιώτισσες πριν πέσουν από τα βράχια και τραγουδήστε το.

7)Ποιος έγραψε τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας; Πείτε μας τον συνθέτη και τον Εθνικό Ύμνο.

8)Που φυλάκισαν τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη;

9)Ποιοι ήταν τρεις ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας;

10)Ονοματίστε μερικούς από τους ναυτικούς της ελληνικής επανάστασης του 1821.

11)Που ύψωσε το λάβαρο της Επανάστασης ο Παλαιών Πατρών Γερμανός; ( ΒΟΗΘΕΙΑ: βρίσκεται στην περιοχή των Καλαβρύτων)

12)Ονοματίστε γυναίκες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επανάσταση του 1821.

13)Βρείτε ποιο τραγούδι είπαν και χόρεψαν οι Σουλιώτισσες πριν πέσουν από τα βράχια και τραγουδήστε το.

14)Ποιος έγραψε τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας; Πείτε μας τον συνθέτη και τον Εθνικό Ύμνο.

15)Συμπλήρωσε την φράση και μάντεψε σε ποιον/ ποια ήρωα/ ηρωίδα ανήκει:

1. «Οι Έλληνες είναι τρελοί αλλά έχουν Θ_ _ _ _ φρόνιμον.»  Θ _ _ _ _ _ _ _  Κ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

2. «Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται κ_ _ _.» Ρ _ _ _ _ Φ _ _ _ _ _ _

3. «Γι’ αυτά τα μ _ _ _ _ _ _ επολεμήσαμε.» Ι _ _ _ _ _ _ Μ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

4. «…δίοτι, όταν επιάσαμε τα άρματα, είπαμε πρώτα ΥΠΕΡ Π_ _ _ _ _ _ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΥΠΕΡ Π_ _ _ _ _ _ _» Θ _ _ _ _ _ _ _  Κ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

5. «Η ιστορία και το μέλλον της Ελλάδας στηρίζονται πάνω σε τρεις λέξεις: Θ _ _ _ _ _ _ _, Ε _ _ _ _ _ _ _ _, Π _ _ _ _ _»  Π_ _ _ _ _ _ Π _ _ _ _ _ Γ _ _ _ _ _ _ _

6. «Εγώ Γ_ _ _ _ _ _ γεννήθηκα, Γ _ _ _ _ _ _ θε να π_ _ _ _ _.» Α_ _ _ _ _ _ _ _ Δ _ _ _ _ _

16)Συμπληρώστε τα κενά στο παρακάτω Κοντάκιο. Συζητήστε μεταξύ σε ποιες περιστάσεις ή εορτές το λέμε και ψάλλετε το:

Τῇ ὑπερμάχῷ σ _ _ _ _ _ _ _  τὰ νικητήρια, ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια, ἀναγράφω σοι ἡ Π _ _ _ _ _ σου, Θεοτόκε, ἀλλ’ ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον, ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον, ἵ_ _ κράζω σοί, Χαῖρε Ν_ _ _ _ ἀνύμφευτε.

17)Ποιος ήταν ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας και που δολοφονήθηκε (ΒΟΗΘΕΙΑ: ήταν η πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας μετά την απελευθέρωση από τους Οθωμανούς).








ΕΙΚΟΝΕΣ/ ΠΟΡΤΡΕΤΑ ΗΡΩΩΝ/ ΗΡΩΙΔΩΝ:









ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟΥ:






Pages